Frekwencyjna walka Bonda, polskiej plejady gwiazd i Katniss
Data publikacji: 30.11.2015
Listopad 2015 roku to miesiąc, w którym na ekrany polskich kin weszły trzy ważne filmy: najnowsze przygody Jamesa Bonda „Spectre”, druga część najpopularniejszej komedii ostatnich 25 lat, czyli „Listy do M. 2” oraz „Igrzyska śmierci: Kosogłos. Część 2” z Jennifer Lawrence w roli głównej. Te trzy premiery zapełniły sale kinowe po brzegi i na pewno przyczynią się do frekwencyjnego sukcesu w polskich kinach w 2015 roku.
„Spectre” w sieci Multikino można było zobaczyć przedpremierowo w nocy z 4 na 5 listopada podczas ENEMEFU: Minimaratonu 007 oraz podczas przedpremierowych pokazów w czwartek. Do stałej dystrybucji film z Daniele Craigiem wszedł 6 listopada br. W weekend otwarcia w polskich kinach nowe przygody Jamesa Bonda obejrzało 502 tys. widzów. Wynik był tak dobry, że „Spectre” uplasowało się na 9. miejscu wśród filmów, które miały najlepszy weekend otwarcia w Polsce od 1989 roku.
Po pięciu dniach, 11 listopada w kinach sieci Multikino odbyły się pierwsze, przedpremierowe pokazy filmu „Listy do M. 2”. 12 listopada w ramach cyklu „Kino na obcasach” druga część najpopularniejsze komedii ostatnich 25 lat została pokazana w sieci Multikino przedpremierowo żeńskiej części publiczności. Choć 13 listopada wydaje się pechowy, to dla „Listów do M. 2” otworzył drzwi do ogromnego sukcesu. Film zanotował w Polsce najlepsze otwarcie polskiego filmu w historii. Od 13 do 15 listopada film z plejadą polskich gwiazd obejrzało łącznie 585 610 widzów, a jeśli dodamy do tego frekwencję podczas przedpremierowych seansów, to liczba ta wzrośnie do 655 000. W ten sposób „Listy do M. 2” pokonały świetny rezultat otwarcia pierwszej części komedii, którą zobaczyło 367 447 widzów oraz „Spectre”. Komedia znalazła się na 4. miejscu wśród filmów, które miały najlepszy weekend otwarcia w Polsce od 1989 roku (wliczając widzów z pokazów przedpremierowych), spychając najnowsze przygody Jamesa Bonda na 10. pozycję.
„Igrzyska śmierci: Kosogłos. Część 2” jest hitem frekwencyjnym w amerykańskich kinach, gdzie ustanowił najlepszy weekend otwarcia tego roku zarabiając 123 miliony dolarów. W Polsce od 20 do 22 listopada ostatnią część „Igrzysk śmierci” zobaczyło 225 608 osób.
Produkcja przegrała w wyścigu z „Listami do M. 2” oraz „Spectre”, ale jej poprzednia części zgromadziła w kinach prawie 800 tysięcy widzów, więc i w tym roku nie zawiedzie reklamodawców, którzy zdecydowali się na kampanię przed tym filmem – dodaje Mariusz Spisz, Prezes Zarządu Multikino Media.
W listopadzie „Listy do M. 2” okazały się bezkonkurencyjne. Plejadę polskich gwiazd na wielkim ekranie w ciągu 10 dni obejrzało w sumie 1 417 mln widzów.
Sukces polskiego filmu jest bardzo obiecujący dla reklamodawców w kontekście kolejnych oczekiwanych polskich produkcji, takich jak: „Słaba płeć?”, „Moje córki krowy”, „Excentrycy”, „Pitbull. Nowe porządki”, „Planeta singli” oraz „#Wszystko gra”. Te tytuły na pewno przyczynią się do wysokiej frekwencji w styczniu oraz w lutym 2016 roku. Już dziś zapraszamy do kupowania kampanii przed tymi filmami – podsumowuje Mariusz Spisz.
W listopadzie nikt nie zdeklasował „Listów do M. 2”, ale przed koniec 2015 roku czeka nas jeszcze premiera filmu „Gwiezdne wojny: Przebudzenie mocy”, który może zanotować najlepsze otwarcie filmu w historii.