Multikino Media wyznacza nowe standardy raportowania frekwencji
Data publikacji: 12.07.2012

Jednym z warunków rozwoju reklamy kinowej jest wiarygodność danych frekwencyjnych. W obliczu braku uznawanego przez całą branżę kinową, spójnego standardu raportowania danych dotyczących liczby widzów w sieciach kinowych, spółka Multikino Media jako pierwsza w Polsce zdecydowała się na publikację oficjalnych oświadczeń o frekwencji. Zostaną one poddane uzgodnionym procedurom przeprowadzanym przez niezależną firmę zewnętrzną i będą publikowane przez Zarząd Multikino Media w kwartalnych odstępach.

 

Realizowany we współpracy z PwC projekt jest odpowiedzią na pojawiające się na rynku pytania o pochodzenie przekazywanych przez brokerów danych frekwencyjnych. W opinii Multikino Media najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o liczbie widzów są raporty przekazywane przez sieci kinowe do dystrybutorów. Niezależne potwierdzenie zgodności dostarczanych danych frekwencyjnych z tymi raportami da firmom, które zdecydują się na współpracę z Multikino Media możliwość weryfikacji stopnia dotarcia z przekazem reklamowym do zaplanowanej widowni.

 

Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości branża kinowa wypracuje zasady raportowania danych frekwencyjnych akceptowalne przez wszystkie zainteresowane strony, w tym dystrybutorów filmowych oraz domy mediowe, co zachęci do reklamy kinowej kolejnych klientów. Wierzymy, że nasza współpraca z PwC stanie się impulsem do stworzenia takiego modelu raportowania. Do tego czasu będziemy dbali o to, aby klienci którym sprzedajemy reklamy otrzymywali najwyższej jakości dane dotyczące liczby widzów w kinach – dodaje Mariusz Spisz, Prezes Zarządu Multikino Media. 

 

Pierwsze publikacje oświadczeń Zarządu Multikino Media o frekwencji w sieci Multikino oraz Silver Screen, podlegające uzgodnionym procedurom przeprowadzonym przez PwC, będą dostępne pod koniec lipca br.

VIDEO