Rekordowy rok w kinie i reklamie kinowej
Data publikacji: 02.02.2017
W 2016 roku, według danych BoxOffice.pl kina w Polsce zostały odwiedzone przez ponad 52 miliny widzów. Polskie premiery, piękne animacje oraz kontynuacje wielkich filmowych hitów w 2017 roku gwarantują równie wysoką frekwencję lub ustanowienie kolejnego rekordu.
Od stycznia do grudnia 2016 roku kina w Polsce odwiedziło ponad 52 miliony widzów (BoxOffice.pl). W tym samym okresie w 2015 roku frekwencja wynosiła 44,5 miliona.
To ogromny sukces branży kinowej oraz branży reklamy kinowej. Wzrostowa tendencja frekwencyjna to najlepszy czas dla reklamodawców, a kino, które oddziałuje na emocja bez zmian przenosi je również na towarzyszące mu produkty – dodaje Mariusz Spisz, Prezes Zarządu Multikino Media.
W sieci Multikino, znajdującej się w ofercie Multikino Media widzowie w 2016 roku najchętniej oglądali: „Pitbull. Niebezpieczne kobiety”, „Pitbull. Nowe porządki”, „Planetę Singli”, „Sekretne życie zwierzaków domowych”, „Bridget Jones 3”, „Epokę lodowcową: Mocne uderzenie”, „Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie”, „Zwierzogród”, „Angry Birds Film” oraz „Wołyń”.
„Pitbull. Niebezpieczne kobiety” oraz „Pitbull. Nowe porządki” znalazły się również w TOP10 filmów najchętniej wybieranych przez Polaków (BoxOffice.pl). Nie zapominajmy również o tym, że „Pitbull. Niebezpieczne kobiety” zaledwie w 4 tygodnie zgromadził w kinach 2,3 mln widzów – komentuje Mariusz Spisz.
Przyciągające widzów do kin premiery filmowe zachęciły do pojawienia się w kinie również reklamodawców. W kinach znajdujących się w ofercie Multikino Media W 2016 roku najbardziej aktywni byli klienci z branży telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, dystrybutorzy filmowi, FMCG oraz finansowej (banki i instytucje płatnicze). Po raz pierwszy na wielkim ekranie widzowie mogli zobaczyć kampanie takich firm jak: Panini, Refunder, XTB, TNT, Joy oraz Netto.
Na szczególną uwagę zasługują akcje z branży finansowej. Na początku roku odbyła się akcja BLIK, w listopadzie VISA przeprowadziła szeroką akcję przy premierze animacji „Trolle”, a w grudniu trwała duża kampania prosprzedażowa klienta Mastercard – podsumowuje Spisz.
Premiery zaplanowane na 2017 rok dają pewność, że nie będzie on gorszy niż rok 2016, a nie można wykluczać również nowego rekordu, zwłaszcza patrząc na frekwencję na animacji „Sing”, musicalu „La La Land” oraz polskiej produkcji „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”. Ponadto do kin wejdą: trzecia część „Pitbulla” oraz „Listy do M. 3”. Widzowie będą mogli na wielkim ekranie zobaczyć animacje: „LEGO BATMAN MOVIE”, „Auta 3”, „Gru, Dru i Minionki” oraz „Coco” i kontynuacje takich hitów jak: „Ciemniejsza strona Greya”, „Szybcy i wściekli”, „Strażnicy galaktyki”, „Piraci z Karaibów”, „Transformers”, „Obcy: Przymierze” i ósma część „Gwiezdnych wojen”.